Sanya Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Nick Noever - WaarBenJij.nu Sanya Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Nick Noever - WaarBenJij.nu

Sanya Shanghai

Door: Nick Noever

Blijf op de hoogte en volg Nick

12 April 2015 | China, Sjanghai

Beste mensen,

Hier dan toch eindelijk een keer een verhaaltje. De meeste mensen hebben hier en daar wel wat meegekregen en waarschijnlijk wel wat fotos gezien maar ik dacht dat na ruim 2 maand tijd het wel een keer leuk was om een verhaaltje te schrijven.

Ik ben nu al bijna 2 maand in Shanghai en dat bevalt me super goed, ik kan gerust zeggen dat dit 2 van de beste maanden van mijn leven zijn, misschien wel de beste. Het duurde niet lang voordat ik in China mijn draai gevonden had, vooral een extreem relaxte zonvakantie in Sanya heeft daar aan meegeholpen. Sanya is zeg maar het Hawaii van China, wel vrij apart om te zien, palmbomen met chinese lantaarns er in etc.

De stranden in Sanya zijn zeer mooi, wit en steenloos, de zee is helder blauw en vrijwel leeg. Leeg omdat bijna geen één Chinees kan zwemmen haha. Mensen zijn hier ook bang voor de zon lijkt het wel want op het strand kon ik geen Chinees met bikini spotten, nee die waren van top tot teen bekleed en het liefst lagen ze onder een parasol. Waarom zij op het strand liggen is mij nog steeds een raadsel. Zoals wij in Nederland graag bruin willen worden, willen de mensen hier graag wit worden, het gras is altijd groener aan de overkant zeggen ze dan.

Bij aankomst in mijn hostel in Sanya vond ik zo goed als meteen al een grote groep vrienden, velen die ook op bezoek zijn gekomen in Shanghai of die er nu ook wonen. Het hostel was super relaxt, veel aardige mensen en een behulpzame eigenaar. Ik was er 12 dagen dus je ziet mensen komen en gaan maar ik had altijd wel een leuke groep. Met deze groep heb ik vooral veel op het strand gezeten, gevoetbald, gevolleybald, rond gekeken en natuurlijk gefeest. In China zijn ze gek op buitenlanders, vooral als je een beetje spontaan overkomt. Wij gingen meestal naar de clubs en soms word je bijna meegesleurd naar een tafel waar je dan vervolgens de een na het andere glas drank word voorgeschoteld. Dit zijn de rijkere Chinezen vaak en die genieten ervan als er een buitenlander bij hen aan tafel staat, blijkbaar is dat ook een soort van prestige.

Chinees nieuwjaar heb ik ook meegemaakt maar behalve gigantisch veel knalvuurwerk was het niet zo bijzonder in Sanya. Blijkbaar is het groter in de provincies en de dorpen waar de familie van de stadslui wonen. Het is meer een familiefeest. Na Chinees nieuwjaar ben ik terug gevlogen naar Shanghai, waar ik met 2 Amerikaanse vrienden uit Sanya in een hostel verbleef tot ik een appartement zou vinden. Die heb ik uiteraard nu al lang gevonden en ik ben er behoorlijk trots op. Samen met 1 Amerikaanse vriend en een Chinees meisje (model ;)) woon ik hier nu al sinds 1 Maart. Een ruim appartement van 160m2 met klein zwembad, fitness, dakterras, open keuken en van alles en nog wat woon ik hier een goed leventje.

Shanghai is GEWELDIG, er is altijd wat te doen, de stad bruist van het leven en als je het goed aanpakt is het qua kosten ook goed te doen. De stad heeft op zich niet zo gek veel bezienswaardigheden, het is dan ook een moderne stad waar vooral jongere mensen het goed zal bevallen.
Ik heb in Shanghai ook al vrij veel vrienden gemaakt, internationaal en Chinees. School gaat goed maar is ook niet zo heel moeilijk. Feesten in Shanghai is ook absurd, de clubs willen graag buitenlanders in hun club dus word er gratis drank geschonken in clubs aan buitenlanders. Er zijn weinig weekenden geweest waar ik niet ben uitgeweest haha, ook ben ik al een paar keer met de eerste metro terug naar huis gereden, scheelt toch weer een taxirit :P.

Ik heb al zoveel meegemaakt hier dat ik waarschijnlijk ontzettend veel vergeet maar ik denk dat het zo wel even goed is. Het laatste dat ik wil meedelen is dat ik een scooter heb gekocht hier en daar absoluut geen spijt van heb. Rond cruizen op een scooter is de beste manier om Shanghai te verkennen en het is echt vet. Voel me al helemaal Shanghainees behalve dan dat ik nog steeds moeite heb om met stokjes te eten haha! Nu ga ik het nieuwe seizoen van Game of Thrones kijken, voor wie het nog niet wist maar wel kijkt, de eerste 4 afleveringen van seizoen 5 zijn gelekt.

Groeten uit Shanghai!

  • 14 Juli 2015 - 21:51

    Hans Noever:

    het is alweer tijd voor een vervolg verslag :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nick

Reisblog China.

Actief sinds 05 Feb. 2015
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 1750

Voorgaande reizen:

05 Februari 2015 - 31 December 2015

Vakantie en studie in Sanya & Shanghai

Landen bezocht: